علل افسردگی چیستند ؟
عوامل و علت افسردگی بسیار گسترده است. آیا تا به حال فکر کردهاید که چرا افسرده میشویم؟ چرا همه افراد درگیر افسردگی نمیشوند؟ قبل از پاسخ به این دست سؤالات باید بدانیم افسردگی یک اختلال پیچیده است. بعضی از افراد بعد از یک بیماری جدی پزشکی به این بیماری دچار میشوند، برخی با تغییرات شوکآور در خانواده مانند مرگ عزیزان آن را تجربه میکنند، برخی سابقه خانوادگی و اصلاً برخی بدون هیچ دلیل مشخصی احساس غم و اندوه میکنند. اما هر چه هست آگاهی از نشانهها و علائم آن، نحوه برخورد ما را متفاوت خواهد کرد و میتوانیم به صورت مؤثرتری راه پذیرش و درمان آن را پیدا کنیم.
افسردگی چیست؟
افسردگی یک اختلال خلقی نسبتاً رایج و نوعی احساس غم، از دست دادن یا خشم است که برفعالیتهای روزمره فرد تأثیر میگذارد. اگر چه افسردگی و اندوه ویژگیهای مشترکی دارند که ممکن است تشخیص را دچار اشتباه کند؛ اما باید بدانیم که افسردگی با اندوهی که بهعنوان مثال پس از دست دادن عزیزان احساس میشود یا غم و اندوه پس از یک رویداد آسیبزا در زندگی متفاوت است. معمولاً افسردگی شامل بیزاری از خود یا از دست دادن عزت نفس است، در حالیکه غم و اندوه چنین نیست. در غم و اندوه احساسات مثبت و خاطرات شاد معمولاً با احساس درد عاطفی همراه است؛ در حالیکه در اختلال افسردگی، احساس غم و اندوه ثابت است.